4 główne przyczyny, przez które tyjesz

0
60

Przyczyn naszego tycia jest wiele. Schorzenia, choroby, które wymagają przyjmowania hormonów wywołujących niekontrolowane tycie. Zbyt częste, zbyt obfite posiłki, niedostosowane do naszego trybu życia i stanu zdrowia. Słabszy metabolizm niż u innych osób. Powodów, przez które tyjemy, nie sposób zliczyć, ale możemy wymienić kilka głównych przyczyn, naszych zaniedbań, które na pewno spowodują przybranie na wadze.

Nieregularne posiłki

Przyczyną numer jeden, która sprzyja naszemu tyciu, są nieregularne posiłki. Jesteśmy zabiegani, zapracowani. Nie możemy znaleźć chwili spokoju w biurze, by zjeść coś lekkiego i zdrowego na II śniadanie lub lunch. Po powrocie do domu czujemy się wyczerpani, raz zjemy coś zaraz po wejściu, następnego dnia dopiero po kilku godzinach. Często miewamy dobre chęci, planujemy regularne posiłki, jednak w praktyce ciężko to wychodzi, zwłaszcza, jeśli musimy sami je przygotowywać.

Nieregularne posiłki, które spożywamy byle kiedy i w byle jakich ilościach sprawiają, że poziom cukru we krwi wciąż się zmienia. Brak stałego poziomu glukozy i duże przerwy pomiędzy posiłkami powodują wilczy głód i ogromne pragnienie, by go ukoić. Natomiast organizm, który raz otrzymał sygnał niedostatecznego odżywienia, podczas kolejnego posiłku zacznie magazynować więcej substancji odżywczych, w tym węglowodanów i tłuszczy, przez co pojawią się nadprogramowe kilogramy.

Jakość produktów i posiłków

Zastanawiając się, dlaczego tyjemy, powinniśmy zwrócić uwagę na produkty, które wybieramy podczas zakupów. Wysoko przetworzone? Duża ilość soli i cukru? Mnóstwo substancji konserwujących? Barwniki i wzmacniacze smaku? Jeśli takie produkty wypełniają nasz koszyk, możemy być pewni, że przytyjemy. Nawet jeżeli będziemy jadać regularnie, co do minuty. Codzienne jedzenie pączka na II śniadanie czy pizzy na obiad nie dostarczy naszemu organizmowi zbyt wielu cennych substancji – prawie same węglowodany u tłuszcze, może trochę białka i mnóstwo niezdrowych dodatków.

Jeśli nie wiemy, jak komponować nasze posiłki, by były pełnowartościowe, warto skusić się na zamówienie dobrze zbilansowanej diety pudełkowej. Pomocna może okazać się porównywarki cateringów Dietly, w której znajdziemy oferty, cenniki i opinie o wszystkich firmach cateringowych w kraju np. catering dietetyczny Gdańsk.

Zbyt późne jedzenie zbyt obfitych posiłków

Zbyt późne jedzenie zbyt obfitych posiłków

Często, kiedy wracamy z pracy lub z zajęć, jest już wieczór. Jesteśmy głodni, więc przygotowujemy sobie duży posiłek i zjadamy go ok. godziny 20. To jest kolejna przyczyna naszego tycia. Taki posiłek, zjedzony po godzinie 19 często pozostaje niestrawiony właściwie. Dzieje się tak, ponieważ nasz metabolizm wieczorem spada. Takie niestrawione produkty powodują odkładanie tkanki tłuszczowej, a co za tym idzie – nabywanie kolejnych kilogramów.

Zaniedbywanie aktywności fizycznej

Aktywność fizyczna dla wielu z nas jest bardzo trudnym tematem. Wymawiamy się brakiem czasu, zbyt dużą ilością czasu, a tak naprawdę nie potrzeba wiele. Wystarczy godzinny szybki spacer, energiczny marsz, który podkręci metabolizm i pomoże spalić więcej kalorii, niż gdybyśmy cały dzień spędzili na kanapie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here