Czym można posłodzić herbatę

0
30
posłodzić herbatę

Podstawą i filarem, na którym opiera się zdrowy tryb życia jest odpowiednia, zbilansowana dieta. Określenie dieta kojarzy się większości osób, nie mających większej styczności na przykład ze sportem, negatywnie. To co nasuwa się nam na myśl, gdy usłyszymy słowo dieta- ograniczenia, niesmaczne posiłki, głód… Jest to mit! Dieta może być smaczna, zdrowa, a także sycąca. Istnieje wiele rodzajów diet- na ten przykład weźmy tą wysokobiałkową.

Jak sama nazwa wskazuje, produkty w jadłospisie zawierają dużą ilość białka. Taka dieta jest często stosowana przez kulturystów, ciężarowców czy bokserów-a także innych uprawiających sporty wymagające dużej siły i ogromnego wysiłku fizycznego. Białko odżywia i regeneruje ich mięśnie zniszczone wymagającymi treningami. Jednak nikt od, uprawiających sport jedynie hobbystycznie, tudzież ci, których wysiłek fizyczny ogranicza się do krótkiego spaceru z psem czy przejażdżki rowerem, nie będzie wymagał tak rygorystycznych praktyk.

Przyczyna jest prosta- ich organizm zwyczajnie nie potrzebuje wzmożonej dostawy takich związków, jak białka czy tłuszcze. Weźmy dietę typowego Kowalskiego- je on zdrowo i dostatecznie obficie, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by raz na jakiś czas zjadł ulubionego batonika lub innych przekąsek. Wszystko jest dla ludzi, tylko z umiarem. To znaczy, że przez dietę można rozumieć ograniczenie niezdrowych i tuczących produktów spożywczych oraz konsumpcje posiłków, zawierających dostateczną ilość kalorii.

Oczywiście, najlepiej by było odstawić całkowicie słodycze i nie spożywać wcale cukru, ale nie jest to konieczne. Każda, nawet najmniejsza pozytywna zmiana jest dobra, bo stanowi kolejny krok do ostatecznego sukcesu. Naturalnym jest, że zmiany następują powoli i stopniowo, nie zaś gwałtownie. Dobrym sposobem na wcielenie swoich planów w życie, jest stawianie sobie zadań wykonalnych, nie zaś zbyt ambitnych. Cierpliwość jest kluczem, który każdy z nas trzyma w swoich rękach, lecz niektórzy nie są na tyle dojrzali, by go użyć.

herbata

Oczekiwanie efektów swoich działań natychmiast, jest głupie, dziecinne i naiwne. Często słyszymy, że cukier określany jest niechlubnym mianem „białej śmierci”. Faktycznie, jego wpływ na ludzki organizm nie należy do najbardziej korzystnych, więc najlepiej jest ograniczyć jego stosowanie.

Czym można posłodzić herbatę?

Otóż, substytutem dla cukru- białego lub trzcinowego- może stać się słodzik. Dostępny jest w różnych postaciach- tabletkach, proszku i innych. Przed zakupem tego typu produktu, dobrze jest zapoznać się z opiniami dietetyków na temat takiego, a nie innego słodzika.
Tak więc można go stosować, ale jeżeli bardzo lubisz smak słodkiej kawy lub herbaty- dosłodzonych tym „naturalnym” cukrem- czasami możesz sobie na to pozwolić- byle z umiarem. Nie zaleca się stosowania słodzika u kobiet w ciąży, a także tych karmiących piersią, gdyż dotychczas nie zbadano jaki wpływ ma na dziecko i czy nie jest dla niego szkodliwy.

Od nadmiaru ostrożności jeszcze nikt nie umarł. Lepiej unikać słodzonych napojów gazowanych, energetyzujących, a także „sztucznych” soków owocowych z supermarketów. W internecie oraz różnych książkach można znaleźć całe mnóstwo przepisów na zdrowe, a jednocześnie pyszne koktajle lub soki, które znakomicie zaspokoją nasze pragnienie, zwłaszcza w ciepłe dni. Nawiązując do nawadniania organizmu- trzeba bezwzględnie pamiętać i wypijać minimum dwa litry płynów, przy czym w okresie wiosennym i letnim, oraz przy wysiłku fizycznym odpowiednio tę dawkę zwiększyć.

czym można posłodzić herbatę

Jeżeli organizm się odwodni następuje osłabienie oraz ból głowy. Dlatego, jeśli odczuwasz ból głowy, najpierw wypij szklankę wody, by dopiero później ewentualnie sięgnij po- bądź co bądź- sztuczne leki. Wyjątkiem są tu rzecz jasna sytuacje choroby, gorączki czy inne, w których ból głowy łączy się z innymi objawami i jest wytłumaczalny w zrozumiały sposób. Nie można także zapominać o aktywności fizycznej.

We współczesnym świecie nawet dzieci i młodzież, które jeszcze kilka lat temu można było obserwować szalejących na boiskach lub podwórkach, przesiadują godzinami przed monitorem komputera, lub oglądają telewizję przez o wiele zbyt długi czas. Oprócz nich, dorośli również często prowadzą siedzący tryb życia.
Takie postępowanie prowadzi do różnorakich schorzeń oraz pogorszenia samopoczucia. Warto poświęcić te kilkanaście minut lub godzinkę dziennie na spacer lub przejażdżkę rowerem, o ile mamy taką możliwość. Nie wyrządzajmy sobie krzywdy! Postępujmy mądrze i rozsądnie, by poprawić jakość naszego życia.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here